tiistai 11. tammikuuta 2011

Tähdenlentoja ja luomuilua

Helmillä oli tänään ensimmäinen päivä uudessa päiväkodissä ja uuden nimisessä ryhmässä Tähdenlennoissa. Aamulla jännitti meitä molempia, mutta hyvin oli päivä mennyt leikkiessä ja ulkoillessa :) Iltapäivällä minua odotti pihalla iloinen mäenlaskija tyttö, joka kertoili innoissaan uusien ja vanhojen kaverien kuulumiset.

Olen viimeaikoina hurahtanut täysin luomu- ja itsetehtyyn ruokaan. Aikaisemminkaan emme juuri valmisruokia käyttäneet ja luomumaito meillä on ollut käytössä jo koko Helmin maidon juonti ajan, mutta nyt huomaan yhä enemmän ja enemmän kallistuvani luomuruuan puoleen. Ensin tuli liha, joka on vaan niin paljon parempaa kuin tavallinen, sitten puuro ja jauhot. Sämpyläjauhoja olen saanut anopilta, joka on ostanut niitä suoraan myllystä. Välillä olen ostanut luomujauhoja kaupastakin ja ne ovatkin ihan ok kun joukkoon lisää vielä pellavansiemeniä, mutta kyllä nuo suoraan myllystä tuodut jauhot vaan ovat niitä kaikkein parhaita. Päätinkin nyt viimeistään osittaisen hoitovapaan alkaessa ruveta leipomaan kaiken vaalean leivän itse. Ruisleipä täytyy hankkia kaupasta. Tänään kyllä jo leivänteko taitoni punnittiin kun työkaveri soitti juuri kun olin sekoittamassa leipätaikinaa, sillä seurauksella, että unohdin siitä suolan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti